MUUTA TEKSTIN KOKOA:

Uutiset

14.3.2019 14.32

Tämän vuoden pääsiäiskonsertissa kuullaan Joseph Haydnin oratorio Luominen. Lähes kaksituntinen suurtyö kuvaa luomiskertomuksen musiikin keinoin. Haydn vuodatti sävelmaalailevaan teokseensa kaiken osaamisensa, ja vaikuttava mestariteos nousi heti kantaesityksestään lähtien suureen suosioon.

Teoksen tulkitsee pitkäperjantaina 19.4. klo 18 Tuomiokirkossa vaikuttava joukko solisteja ja kaksi kuoroa. Filharmonista orkesteria johtaa viime vuoden pääsiäiskonsertin menestyksekkäästi johtanut Edward Ananian-Cooper.

Ananian-Cooper kertoo teoksesta:

”Oratorio Luominen syntyi aikana, jolloin raamatun luomiskertomus oli yleisesti hyväksytty teoria maailman synnystä. Haydn oli tuolloin uransa huipulla ja tunnetuin elävä säveltäjä Euroopassa – hän olisi siis pätevin tekemään librettoon sävellyksen. Haydn oli juuri palannut Lontoon-matkaltaan ja oli häikäistynyt englantilaisesta oratorioperinteestä, johon kuului suureelliset esityspuitteet, joskus yli 1000 esiintyjää ja yleisöä kaikista sosioekonomisista luokista. Haydn antoi itselleen tavoitteeksi säveltää teoksen, joka puhuttelisi kaikenlaisia ihmisiä, joka sisältäisi jokaiselle jotakin. Vaikka luonnontiede nykyään ei enää tue luomiskertomusta, on Haydn säveltänyt oratorionsa niin humaanilla tavalla, että nykyihmisenkin on helppo samaistua musiikkiin.

Tällaisen teoksen kanssa aloitan työskentelyn librettosta. Olen lukenut ensimmäisen Mooseksen kirjan ja Miltonin kadotetun paratiisin, jotka ovat englantilaisen libretton kaksi lähdeteosta. Olen myös kahlannut läpi saksankielisen version, jota Haydn käytti sävellykseensä, ja jonka myös tässä konsertissa kuulemme. Haydn väritti musiikkia elävimmin – hänen sävellyksensä ovat suoraan yhteydessä tekstiin. Jokainen sana on maalattu musiikkiin ja jokainen kuva sekä väri on herätetty henkiin nuottimerkinnöissä, jotka ovat täynnä Haydnin nokkeluutta ja huumoria.”

Solisteina konsertissa kuullaan sopraanoa Hanna-Leena Haapamäkeä, tenori Mika Pohjosta sekä basso Nicholas Söderlundia. Kuoroina kuullaan Chorus Cathedralis Aboensista sekä Turun konservatorion kamarikuoroa.

Hanna-Leena Haapamäki on vieraillut Suomen kansallisoopperassa vuodesta 2005 alkaen. Hän on tulkinnut muun muassa Andrew Lloyd Webberin Oopperan kummituksessa Carlotta Giudicellin roolin.

Entisen tangokuninkas Mika Pohjosen tämän hetkisiin rooleihin kuuluu muun muassa Jacques Offenbachin Hoffmannin kertomukset -oopperan nimirooli Suomen kansallisoopperassa.

Nicholas Söderlund on monipuolinen laulaja ja myös aktiivinen uuden suomalaisen musiikin esittäjä. Tällä hetkellä hänet voi nähdä muun muassa Jaakko Kuusiston oopperassa Jää Fredrik Bergin roolissa.

 

paasiaiskonsertin_solistit_2.jpg
 

Edward Ananian-Cooper, Hanna-Leena Haapamäki, Mika Pohjonen, Nicholas Söderlund.

 

7.3.2019 16.39

Turun filharmonisen orkesterin päävierailija Julian Rachlinin kevään toisessa konsertissa viihdytään romantiikan ajan säveltäjien parissa. Torstaina ja perjantaina 14.–15.3. klo 19 Konserttitalossa kuullaan Beethovenin, Saint-Saënsin ja Brahmsin suosittuja teoksia. Rachlin johtaa filharmonikoita ja viulusolistina nähdään venäläissyntyinen Boris Brovtsyn, jonka kanssa Rachlin on tehnyt paljon yhteistyötä. Perjantain konsertti lähetetään suorana lähetyksenä osoitteessa www.tfo.fi/live.

Ludwig van Beethovenin alkusoitto Egmont-näytelmään avaa konsertin vaikuttavasti ja näyttävästi. Seuraavaksi kuullaan Camille Saint-Saënsin kolmas ja viimeinen viulukonsertto, joka antaa tilaa vahvalle solistille. Konserton herättää henkiin viulisti Boris Brovtsyn, joka monipuolisilla tulkinnoillaan on kysytty solisti ympäri maailmaa. Konsertti loppuu väliajan jälkeen Johannes Brahms muhkeaan ja tummaan 1. sinfoniaan. Brahms sävelsi teosta poikkeuksellisen pitkään: aikaa ensimmäisestä luonnoksesta valmiiseen sinfoniaan meni yli 20 vuotta.

Julian Rachlin on yksi aikamme arvostetuimmista ja kiinnostavimmista kapellimestari-viulisteista. Hän on vakiinnuttanut läheiset suhteet moniin arvovaltaisimpiin säveltäjiin ja orkestereihin ja toimii päävierailijana Royal Northern Sinfoniassa ja Turun filharmonisessa orkesterissa.

Kansainvälisen Tibor Varga -viulukilpailun voittanut viulisti Boris Brovtsyn on esiintynyt muun muassa Strasbourgin filharmonisen orkesterin, Monte-Carlon filharmonisen orkesterin, Sao Paolon sinfoniaorkesterin, Lillen kansallisorkesterin, BBC filharmonian, Sisilian sinfoniaorkesterin ja Varsovan filharmonisen orkesterin kanssa. Vuonna 2011 Brovtsyn kilpaili Kuningatar Elizabethin viulukilpailussa ja voitti Reuters-palkinnon.

Romantiikkaa Turun konserttitalossa to ja pe 14.–15.3.2019 klo 19.00. Julian Rachlin, kapellimestari, Boris Brovtsyn, viulu, Turun filharmoninen orkesteri. Beethoven – Saint-Saëns – Brahms. Liput 25,50/20,50/9,50 €.

 

26.2.2019 16.03

TFO telakalla! on Turun filharmonisen orkesterin uusi festivaali upealla Ruissalon tapahtumatelakalla. Nelipäiväisen festivaalin ajan 22.–25.5.2019 kuullaan yhteensä 12 konserttia, joista osaan on vapaa pääsy. Monipuoliseen ohjelmaan mahtuu musiikkia eri genreistä ja eri kokoonpanoille.

Keskiviikkona 22.5. festivaali alkaa klo 17 musiikkiristeilyllä jokilautta Auralla. Jokilautalla kuullaan jousikvintettiä, joka esittää kevyttä klassista musiikkia. Tapahtumatelakan Lindblom-salissa kuullaan klo 18 suomalaisen musiikin konsertti ja Westin-salissa klo 20 Stravinskyn Sotilaan tarina, jota ennen on mahdollista myös nauttia illallinen klo 19. Molemmat konsertit johtaa Erkki Lasonpalo.

Torstaina 23.5. Lindblom-salissa kuullaan klo 18.30 bandeonisti Henrik Sandåsin tähdittämä tangokonsertti, jonka jälkeen klo 20.45 Westin-salissa kuullaan jousikvartetin tulkitsemana kappaleita Bachista Beatlesiin ja Abbasta Lordiin.

Perjantaina 24.5. ilta alkaa jokilautta Auralla klo 17 toisella kevyen klassisen musiikin konsertilla. Ilta jatkuu Westin-salissa kahdella konsertilla. Klo 20 klassinen musiikki kohtaa elektronisen musiikin, ja konsertissa kuullaan Steve Reichin ja Pertti Jalava tuotantoa sekä Jori Hulkkosen kantaesitys yhteistyössä TFO:n jousikvartetin kanssa. Klo 21 turkulainen kesäklassikko, DJ Jori Hulkkosen luotsaama Ydintalvipuutarha, valtaa Westin-salin.

Lauantai 25.5. on pyhitetty hyvinvoinnille ja koko perheen yhteiselle ajalle. Aamupäivä alkaa klo 10 Pure Moven joogaohjaajien vetämällä lempeän herättelevällä aamujoogalla klassisen musiikin säestyksellä. Joogan jälkeen vuorossa on kaksi brunssikonserttia klo 11 ja 13 Westin-salissa. Festivaali päättyy koko perheen puistokonserttiin klo 15, jossa kuullaan Musiikkisatu Pekka ja Susi.

Ruissalon tapahtumatelakka tarjoaa tunnelmalliset puitteet konserteille. Festivaalin aikana konsertteja järjestetään keväällä 2018 valmistuneessa Lindblom-salissa, johon mahtuu maksimissaan jopa 800 henkilöä. Toinen konserttipaikka on alun perin Åbo Båtvarfin veistämösalina toiminut 400 hengen Westin-sali. Lisäksi konsertteja järjestetään jokilautta Auralla ja tapahtumatelakan ulkotiloissa.

Festivaalia rakennetaan yhteistyössä usean tahon kanssa. TFO ja Föli aloittavat yhteistyön, jossa festivaalin konserttilippu toimii bussilippuna Föli-linjoilla ennen ja jälkeen konsertin. Yhteistyötä tehdään myös Saaristomeren Suojelurahaston kanssa. Konserttilipun oston yhteydessä asiakkaan on mahdollista lahjoittaa 5 euroa lyhentämättömänä Saaristomeri-keräykseen. Lipputyyppi on käytössä kahdessa konsertissa, ja mahdollistamalla lahjoituksen TFO haluaa osaltaan kiinnittää huomiota ympäristön suojeluun. Lahjoitetut varat käytetään erilaisiin vesiensuojeluhankkeisiin Saaristomerellä. Yhteistyökumppaneita ovat lisäksi Ruissalon telakka, Rajupaja, Vuokrakaluste, Jokisataman avajaiset sekä Pure Move.

TFO Telakalla! keskiviikosta lauantaihin 22.–25.5.2019. Ruissalon tapahtumatelakka, Hevoskarintie 23, 20100 Turku. Ohjelma kokonaisuudessaan: http://www.tfo.fi/fi/telakalla 

14.2.2019 15.25

Roozemanin sisarusduo, eli viulisti Rebecca ja sellisti Jonathan nähdään TFO:n solisteina torstaina 28.2. Roozemanit tulkitsevat Camille Saint-Saënsin ilmaisuvoimaisen teoksen Muusa ja runoilija. Teos rakentuu viulun ja sellon vuoropuhelulle.

Konsertissa kuullaan lisäksi Joseph Haydnin sinfoniat "Aamu" ja "Ilta"  sekä Magnus Lindbergin Arena 2. Konsertin johtaa monipuolinen Taavi Oramo, joka tunnetaan kapellimestariuransa lisäksi laulajana, klarinetistina ja tietokonemuusikkona. 

Viulisti Rebecca Roozeman on soittanut orkesterien solistina kymmenenvuotiaasta asti. Roozeman on palkittu useissa kilpailuissa, ja ensipalkintoja on tullut mm. kansainvälisessä Young Musician kilpailussa Tallinnassa 2011 sekä kansainvälisessä Leonid Kogan -viulukilpailussa Brysselissä keväällä 2018. Kesällä 2018 Rebecca Roozeman pääsi maineikkaaseen kansainväliseen Ozawa Akatemiaan. Hän on esiintynyt myös useilla musiikkifestivaaleilla Suomessa, Hollannissa ja Kiinassa veljiensä pianisti Jan-Paulin ja sellisti Jonathanin kanssa. Yhdessä he ovat Trio Roozeman.

Sellisti Jonathan Roozeman on työskennellyt muun muassa Mariinski orkesterin, Pietarin filharmonisen orkesterin, Suoman radion sinfoniaorkesterin ja Tokion uuden kaupunginorkesterin kanssa. Vuonna 2015 Jonathan oli yksi Tšaikovski -kilpailun voittajista (nuorin osallistuja) ja vuonna 2012 hän voitti toisen palkinnon Hollannin kansallisessa sellokilpailussa. Hän pääsi finaaliin vuoden 2015 Naumbergin kansainvälisessä sellokilpailussa ja vuoden 2013 Porto Premio Suggia -kilpailussa. Samana vuonna hän saavutti kansainvälisen Paulon sellokilpailun semifinaalin. Jonathan opiskelee parhaillaan Kronbergin akatemiassa Frans Helmersonin johdolla.

Taavi Oramo on kapellimestari, laulaja, klarinetisti ja tietokonemuusikko. Oramo teki menestyksekkään kapellimestaridebyyttinsä Tapiola Sinfonietan kanssa vuonna 2017. Vuonna 2018 Oramo on esiintynyt mm. Lahti Sinfonian ja Radion Sinfoniaorkesterin kapellimestarina ja johtanut mm. Heinz-Juhani Hofmannin ja Lauri Kilpiön kamarioopperoiden kantaesitykset.

Muusa ja runoilija to 28.2. klo 19 Konserttitalossa.

Osta liput
Turun kulttuurikauppa Ars Musica, Aninkaistenkatu 9. Avoinna arkisin klo 12-17.
Lippu.fi verkkokauppa

1.2.2019 14.08

Fagotin äänenjohtaja Etienne Boudreault kertoo tunnelmistaan ja valmistautumisestaan tulevaa Fagotin viemää -konserttia varten.

 

Soitat Turun filharmonisen orkesterin solistina tulevassa Fagotin viemää -konsertissa 8. maaliskuuta. Tämä on ensimmäinen kertasi solistina TFO:n kanssa. Jännittääkö?

Odotan innolla tämän konsertin esittämistä TFO:n kanssa. Turun filharmoninen orkesteri on erityisen taitava solistin säestyksessä. Muusikot ovat konsertin aikana hyvin tarkkaavaisia ja kuuntelevat solistin jokaista musiikillista elettä, reagoiden siihen kauniisti ja energisesti. Tässä myös syy, miksi TFO on voinut soittaa solistin johdolla ilman kapellimestaria. On hyvin erityinen tunne, kun esiintyy ensimmäistä kertaa oman orkesterinsa edessä solistina. Minulla on myös suuri etu tuntea orkesteri etukäteen. TFO:n kaunis ja omaleimainen sointi on inspiroinut minua valmistautumisessa.

 

Miten olet valmistautunut konserttiin?

Otin hieman vapaata fagottien äänenjohtajan pestistä valmistautuakseni niin hyvin kuin mahdollista. Järjestin myös muutaman pienemmän esiintymisen itselleni ennen konserttia, jotta tuntisin oloni rentoutuneeksi esittäessäni teosta.

 

Mitä odotuksia sinulla on konsertin osalta?

Sooloesiintymisissäni pyrin saamaan yleisön kiinnostumaan enemmän tästä kauniista ja monipuolisesta soittimesta - fagotti on liian harvoin esillä tämän kaltaisessa roolissa. Olen aina pitänyt soittimen äänestä sekä musiikillisista tehokeinoista joihin se pystyy. Mielestäni Weberin konsertto esittelee instrumentin erittäin hyvin tässä mielessä.

 

Mistä idea ohjelmistoon tuli? Onko von Weberin fagottikonsertto sinulle tärkeä?

Weberin fagottikonsertto on ollut minulle aina hyvin läheinen. Se oli ensimmäinen konsertto, jonka parissa työskentelin hyvin vakavasti ja jota esittäessä voitin useita kilpailuja. Pidän sen varhaisromanttisesta tunnelmasta ja oopperallisuudesta – fagotti toimii konsertossa kuin mahtava tenori oopperassa. Teos on myös Weberin kauniiden klarinettikonserttojen aikalainen, joskin se mielestäni muistuttaa enemmän oopperoita joita hän siihen aikaan kirjoitti.

Schönbergin kamarisinfonia on yksi henkilökohtaisia suosikkejani. Sen musikaalinen syvyys, monimutkaiset harmoniat ja upea virtuoosisuus ovat tehneet minuun valtavan vaikutuksen. Tämä kamarisinfonia tarjoaa myös kiinnostavan roolin puhaltimille, ja koska ohjelmassa on fagottisolisti, oli tässä myös mielestäni mainio tilaisuus esitellä TFO:n erinomaisen taitavia puhaltajia.

 

Odotatko esiintymistä kapellimestari Alexander Blochin kanssa? Oletko esiintynyt hänen johdettavanaan ennen?

Tämä on ensimmäinen kerta. Alexander Bloch johtaa erästä Ranskan arvostetuimmista orkestereista, l'Orchestre national de Lilleä. En malta odottaa, että pääsen kuulemaan hänen näkemyksensä konsertissa kuultavista teoksista. Meillä ei ole hetkeen ollut ranskalaisia kapellimestareita ja uskonkin, että tämä tulee olemaan rikastuttuva kokemus.

 

Olet kotoisin Kanadasta ja opiskelit myös Yhdysvalloissa ja Sveitsissä. Kuinka pitkään olet asunut Suomessa? Miltä Turku tuntuu musiikkikaupunkina verrattuna muihin kaupunkeihin joissa olet asunut?

Olen asunut Suomessa nyt kaksi ja puoli vuotta. Vaimoni on turkulaista musiikkisukua ja tunsin täällä heti yhteenkuuluvuutta ihmisten kanssa. Ehkä maidemme pohjoinen ilmasto ja luonto näyttelevät suurta roolia siinä miten ajatusmaailmamme ovat muovaantuneet. Tunnen siis oloni hyvin kotoisaksi tässä ympäristössä ja ihmiset ovat olleet erittäin vastaanottavaisia. Mitä musiikkiin tulee, niin jokainen maa on hieman erilainen, ja se on vahvuus. Suomessa olen aina vaikuttunut muusikoiden omistautumisesta ja itsekurista - erittäin tärkeitä ominaisuuksia hyvän musiikin tekemiseen. Turulla on vielä yksi suuri vahvuus: ylpeys ja huolenpito omasta vanhasta orkesteristaan, jolla on pitkä historia. Pidän erityisesti esiintymisistämme – niinä hetkinä tunnen suurta yhteyttä orkesterin soittajien kesken. Muusikot todella antavat parhaansa.

Fagotin viemää
perjantaina 8.3. | 19.00 | Konserttitalo
Liput: lippu.fi verkkokaupasta tai Konserttitalon Ars Musicasta, Aninkaistenkatu 9, arkisin klo 12-17.

28.1.2019 10.18

Tuo ystävä konserttiin!

Ystävänpäivänä filharmonikoiden solistina loistaa Georgy Tchaidze, jonka "hienostuneen herkkää ja huippuunsa hiottua tekniikkaa" brittilehti The Telegraph on ylistänyt . Konsertissa kuullaan maailman ehkä vaativin -  tai ainakin yksi vaativimmista - pianokonsertoista, Rahmaninovin kolmas. Virtuoottisen, järkälemäisen ja monipuolisen konserton kehyksinä kuullaan Adèsin ja Nielsenin teokset. Jos ystävänpäiväsuunnitelmat on jo lyöty lukkoon, voi konserttia tulla kuuntelemaan myös viikonlopun alun kunniaksi perjantaina - alennettuun hintaan kaksi yhden hinnalla.

Temperamenttia!

To ja pe 14.-15.2. klo 19 Konserttitalo
Christian Kluxen, kapellimestari
Georgy Tchaidze, piano
Thomas Adès: Tanssisarja kamarioopperasta Powder Her Face
Sergei Rahmaninov: Pianokonsertto nro 3 d-molli op. 30
Carl Nielsen: Sinfonia nro 2 op. 16 ”Neljä temperamenttia”

Kaksi yhden hinnalla

Liput pe 15.2. konserttiin kaksi yhden hinnalla (23€) Turun kulttuurikauppa Ars Musicasta, Aninkaistenkatu 9. Avoinna arkisin klo 12-17.
Tarjous ostettavissa myös verkosta: Lippu.fi (Lippu:fin kautta ostettuihin lippuihin lisätään palvelumaksut).
To 14.2. konsertissa normaalihinnat.

Konserttitalo Catering on loihtinut ystävyyden kunniaksi sydänleivoksen - tilaa väliajalle verkkokaupasta tai osta paikan päältä hintaan 7€.

 

 

 

24.1.2019 14.20

Turun filharmonisen orkesterin 122 konsertissa kävi vuonna 2018 huimat 58 000 kuulijaa. Kävijämäärä on 2000-luvun ennätys, määrä nousi lähes 5 000 kuulijalla vuoteen 2017 verrattuna.

Orkesterin 209 erilaisessa tapahtumassa oli yhteensä lähes 70 000 kävijää. Sinfoniasarjan suosio jatkui edelleen, täyttöaste ylsi hieman yli 94 %:iin. Sarjan täyttöaste on neljänä vuonna peräkkäin ollut yli 90 %. Kantaesityksiä oli viisi. 

Myös yleisötyön osalta vuosi oli menestys. Lasten tapahtumissa oli osallistujia lähes 15 130, mikä on yli tuhat enemmän vuoteen 2017 verrattuna. Verkkokonsertteja orkesterilla oli 13.

TFO:n ohjelmassa oli monipuolisia ja korkeatasoisia taide-elämyksiä, solisteina ja kapellimestareina nähtiin kotimaisia ja ulkomaisia huipputaiteilijoita. Vuoden kohokohtiin kuuluivat muun muassa varjoteatterin keinoin visualisoitu Pähkinänsärkijä-baletin konserttiversio 8.-luokkalaisille taidetestaajille, vuoden avajaiskonsertti ylikapellimestari Leif Segerstamin, basso Matti Salmisen ja sopraano Kaisa Rannan kanssa sekä syksyn sinfoniasarjan päättänyt uuden musiikin konsertti säveltäjä-kapellimestari Magnus Lindbergin ja klarinetisti Kari Kriikun kanssa.

Vuoden suurtuotanto Sinfonia palloiluhallille -konsertti Kupittaan palloiluhallissa Turun päivän aattona oli yleisömenestys ja keräsi runsaat 2 650 katsojaa. Maksuton konsertti toi musiikin ja urheilun yhteen.

Lue koko uutinen: Lähes viisi miljoonaa käyntiä Turun vapaa-aikatoimialan palveluissa vuonna 2018

17.1.2019 12.43

Turun filharmoninen orkesteri on voittanut International Classical Music Awards -palkinnon Jean Sibeliuksen näyttämömusiikin levytyksellä. Ylikapellimestari Leif Segerstamin johdolla levytetty kuuden CD-levyn kokonaisuus ”Sibelius: Incidental Music” sai parhaan kokoelman palkinnon. Kokonaislevytys tehtiin vuosien 2014–2015 aikana Naxos levy-yhtiön kanssa. ICMA, International Classical Music Awards, on Euroopan tärkeiden musiikkilehtien ja radioasemien muodostama yhdistys, joka jakaa ainoana riippumattomana instanssina vuotuiset klassisen musiikin levypalkinnot ja huomionosoitukset.

Levykokoelmaa on kommentoitu ICMA:n sivulla seuraavasti: ”Kokoelma Jean Sibeliuksen musiikkia paljastaa kätkettyjä aarteita täynnä teatraalista tunnelmaa sekä mielenkiintoisia muistoja säveltäjän tunnetummista mestariteoksista. Turun filharmoninen orkesteri ja Leif Segerstam kaivautuvat syvälle tähän teatraaliseen äänimaisemaan, vangiten merkityksellisiä yksityiskohtia sekä värikästä sointia.”

Palkinnot julkistettiin 17.1.2019. Lisätietoa: https://www.icma-info.com/

Jean Sibelius: Incidental Music
Turku Philharmonic Orchestra
Leif Segerstam
Naxos 8.506032

 

16.1.2019 10.25

Johanna Rusanen on sairastunut ja joutunut peruuttamaan esiintymisensä Turun filharmonisen orkesterin avajaiskonserteissa 17–18.1.2019. Rusasen tilalla Richard Straussin Vier letzte Lieder -teoksen solistina esiintyy Helena Juntunen.

Helena Juntunen on yksi tämän hetken valovoimaisimmista kansainvälisistä sopraanotähdistämme. Hänen laajaan ohjelmistoonsa kuuluvat muun muassa Mozart-roolit Kreivitär ja Donna Elviira, Puccinin La Bohèmen Mimì, Tšaikovskin Jevgeni Oneginin Tatjana ja Leoncavallon Pajatson Nedda. Palkittu sopraano on esiintynyt lukuisten kotimaisten ja ulkomaisten sinfoniaorkestereiden solistina. Juntunen on esittänyt Straussin ajattoman kauniin Vier letzte Liederin Turun filharmonisen orkesterin ja ylikapellimestari Leif Segerstamin kanssa edellisen kerran syksyllä 2014.

Neljä viimeistä laulua Turun konserttitalossa to ja pe 17.–18.1.2019 klo 19. Varaslähtö to ja pe 17.–18.1. klo 18.00. Verkkokonsertti to 17.1. klo 19. Leif Segerstam, kapellimestari, Helena Juntunen, sopraano, Turun filharmoninen orkesteri. Strauss. Liput 25,50/20,50/9,50 €.

15.1.2019 16.54

Vino-gallerian kevään 2019 teoksessa Lines seinän täyttää abstrakti värikkäiden viivojen kudelma. Teoksen ovat tehneet Turun AMK:n Taideakatemian opiskelijat Isto Koskinen ja Aapo Kotilainen. Jäljet havainnollistavat ihmisen liikkeitä. Tutkimme kehon kieltä vuorovaikutuksessa ympäröivän tilan kanssa, kuvailevat Koskinen ja Kotilainen.