Kielivalinta

Valitse kieli: suomeksi på svenska in english
 

Haku

 
Tarkennettu haku   Yhteystietohaku

på svenska | in English

 Tekstin koko: a a a a 

Sisältö

« Takaisin edelliselle sivulle

9.12.2013

Ge respons och uträtta ärenden på nätet

Du kan risa eller rosa stadens service, verksamhet och beslutsfattande. Också alla förslag till utvecklande av internetsidorna är välkomna. 

Via stadens feedbacktjänst kan du ge feedback på stadens social- och hälsovårdstjänster som innefattar bl.a. hälsostationerna, rådgivningsbyråerna, skolhälsovården samt äldreomsorgen och sjukvården.

Via feedbacktjänsten kan du också ge feedback på tjänster inom tekniska sektorn såsom gator, friluftsidrottsställen, parker och lekplatser.

Uträtta ärenden på nätet, per telefon eller per e-post

Ta ett initiativ

Kommuninvånarna har enligt 28 § i kommunallagen rätt att komma med initiativ till kommunen i frågor som gäller kommunens verksamhet. Av initiativet skall det framgå vilken kommunal verksamhet kommuninvånaren med sitt initiativ vill påverka. Med initiativ avses inte frågor eller personliga ansökningar eller anhållanden.

Koncernförvaltningens registratorskontor inregistrerar ditt initiativ och sänder det vidare för beredning till den myndighet till vars verksamhet det hör.


suomenkielinen versio | svensk version | english version

Sivua viimeksi päivitetty 9.12.2013 13:12 ja sivu on julkaistu 23.5.2005 14:41

   

Lisätoiminnot

Verkkopalvelun opaste | Sivukartta | Palaute ja asiointi | Tulosta sivu | Media | Tekstiversio

© Turun filharmoninen orkesteri | Sibeliuksenkatu 2, 20100 Turku | puh. (02) 262 0804 | orchestra@turku.fi