Muuta tekstin kokoa:

Turun filharmonisen orkesterin kampanjat menestyivät Vuoden mainos 2014 -kilpailussa

Turun filharmonisen orkesterin verkkosivu-uudistus ja 225-vuotisjuhlakampanja ovat kumpikin voittaneet oman sarjansa Vuoden mainos 2014 -kilpailussa. MARK Turun järjestämässä kilpailussa kilpailtiin kahdeksassa eri sarjassa, ja Turun filharmonisen orkesterin kampanjat voittivat sekä printtimainonta- että verkkosivustosarjan.

Turun filharmonisen orkesterin marraskuussa 2014 avatut uudet verkkosivut suunniteltiin yhdessä mainostoimisto KMG Turun kanssa. Orkesterin verkkouudistus toimi pilottina Turun kaupungin käynnissä olevalle Drive Turku -ohjelmalle, jossa kehitetään kaupungin digitaalisia palveluja, ja tarkoituksena oli luoda elämyksellinen ja esteetön mobiilisti toimiva sivusto. Sivuston teknisestä toteutuksesta vastasi Avoltus ja projektia johti verkkosuunnittelija Taina Koskinen.

Orkesterin 225-vuotisjuhlakampanjan suunnittelusta vastaa mainostoimisto Zeeland. Vuoden 2015 alussa Turun katukuvassa mainostauluista roskapönttöihin ja busseihin näkynyt kampanja tuo esille orkesterin 225-vuotisen historian esimerkiksi lausein ”Me täytimme 75, kun Sibelius syntyi”.

– On ollut ilo huomata miten uudet verkkosivut ja uusi ilme on lisännyt kiinnostusta orkesteria kohtaan. Kyllä 225-vuotiaskin voi uudistua, hymyilee Turun filharmonisen orkesterin intendentti Emilie Gardberg.

Turun Vuoden mainos -kilpailun järjesti MARK Turku tänä vuonna 17. kerran. Kilpailuun osallistui 18 markkinointiviestintäalan yritystä Turun seudulta, ja tuomariston vertailuun päätyi 108 kilpailutyötä.


Vuoden mainos 2014 -kilpailun voittajatyöt:

Printtimainontasarja
Turun Filharmonisen Orkesterin abribus, TFO 225 vuotta: juhlavuoden markkinointikampanja
Tilaaja: Turun filharmoninen orkesteri
Mainostoimisto: Zeeland
Antti Wirkki, Art Director
Anna Korpi-Kyyny, copywriter

Verkkosivusto – Yritys/tuotesivusto
Turun filharmonisen orkesterin uudet elämykselliset ja esteettömät verkkosivut
Tilaaja: Turun filharmoninen orkesteri
Mainostoimisto: KMG Turku
Kimmo Aro, digijohtaja
Janne Ruohonen, Art Director
Kim Hartman, projektipäällikkö
Tekninen toteutus: Avoltus Oy
Projektin omistaja: Taina Koskinen