Ändra textens storlek:

Åbo filharmoniska orkesters reklamkampanjer hade framgång i Årets reklam-tävling 2014

Åbo filharmoniska orkester har vunnit två titlar i Årets reklam-tävling 2014 som arrangerades av MARK Turku. Det tävlades i åtta olika kategorier varav Åbo filharmoniska orkesters kampanjer segrade i två, printreklam- och nätsidakategorin.

Åbo filharmoniska orkesters nya nätsidor lanserades i november 2014 och gjordes tillsammans med reklambyrån KMG Turku. Orkesterns nätsida fungerar som pionjär i Åbo stads Drive Åbo-projekt vars syfte är att förbättra stadens digitala tjänster. För det tekniska arbetet stod Avoltus och projektet leddes av Taina Koskinen.

Orkesterns 225-årsjubileumskampanj skapades i samarbete med reklambyrån Zeeland. Kampanjen som syns i stadsbilden tar fram orkesterns historia på olika smålistiga sätt.

– Det har varit ett nöje att se hur de nya nätsidorna och den nya imagen har ökat intresset mot orkestern. Även en 225-åring kan förnyas, säger Åbo filharmoniska orkesters leende intendent Emilie Gardberg.