Åbo filharmoniska orkester har vunnit två titlar i Årets reklam-tävling 2014 som arrangerades av MARK Turku. Det tävlades i åtta olika kategorier varav Åbo filharmoniska orkesters kampanjer segrade i två, printreklam- och nätsidakategorin.
Åbo filharmoniska orkesters nya nätsidor lanserades i november 2014 och gjordes tillsammans med reklambyrån KMG Turku. Orkesterns nätsida fungerar som pionjär i Åbo stads Drive Åbo-projekt vars syfte är att förbättra stadens digitala tjänster. För det tekniska arbetet stod Avoltus och projektet leddes av Taina Koskinen.
Orkesterns 225-årsjubileumskampanj skapades i samarbete med reklambyrån Zeeland. Kampanjen som syns i stadsbilden tar fram orkesterns historia på olika smålistiga sätt.
– Det har varit ett nöje att se hur de nya nätsidorna och den nya imagen har ökat intresset mot orkestern. Även en 225-åring kan förnyas, säger Åbo filharmoniska orkesters leende intendent Emilie Gardberg.