Ändra textens storlek:

ÅFO:s hela program och alla evenemang i Konserthusets stora sal är inställda till och med 13.4.2020

Åbo filhamoniska orkesters program för våren samt alla övriga evenemang i Konserthusets stora sal är inställda till och med 13.4.2020 enligt Åbo stads beslut för att förhindra spridningen av coronaviruset. Stadens beslut följer Regionförvaltningsverkets riktlinjer.

Vi informerar om eventuella förändringar och uppdateringar och följer aktivt med coronavirusläget. Vi försöker finna och kartlägga olika sätt att trots situationen kunna förmedla klingande musik.

Byte av biljetter till ÅFO:s konserter och återbetalning av konsertbiljetter

Vi tar kontakt med kunder som har köpt biljetter till konserterna 12.3-13.4.2020.

Åbo filharmoniska orkester erbjuder sina kunder möjligheten att byta redan köpta biljetter till presentkort eller till biljetter till kommande konserter. Du kan även anhålla om att få tillbaka pengarna för biljetter till inställda konserter.

1. Byt biljetten till ett presentkort

Presentkortet är giltigt i 12 månader efter inköpsdatum. För bytet behöver vi beställarens namn, uppgifter om konserten, konsertdatum och platsinformation samt en postadress för postningen av presentkortet. Du tar väl kontakt med vår kundtjänst kulttuuri.myynti@turku.fi eller 02 262 0333. Vi svarar i telefon vardagar mellan kl. 9-15.

2. Byt din biljett till en kommande konsert

Åbo filharmoniska orkesters höstsäsong presenteras i slutet av april. Vi tar ingen avgift för byte av biljett. Du tar väl kontakt med vår kundtjänst kulttuuri.myynti@turku.fi eller 02 262 0333. Vi svarar i telefon vardagar mellan kl. 9-15.

3. Begär återbetalning

Om du har köpt din biljett på Konserthuset, gör så här:

Om du har köpt din biljett på Konserthuset och vill att pengarna betalas tillbaka, fyller du i en blankett för återbetalning (på finska). Länken leder till återbetalningsblanketten med instruktioner för hur du fyller i blanketten.

Om du har köpt din biljett i Lippupistes nätbutik eller försäljningspunkt, gör så här:

Du kan ansöka om återbetalning av pengarna via den här länken: https://web.lippu.fi/palautus/

Biljetterna kan även returneras tillsammans med kontaktuppgifter och kontonummer till adressen:
Lippupiste Oy / ”Konsertens namn” palautus
Kalevantie 2 (B-talo)
33100 Tampere

Försäljningspunkterna behandlar inte överhuvudtaget återbetalningar för tillfället. På grund av den stora mängden återbetalningar kan det uppstå fördröjningar i behandlingen av återbetalningen.

4. Inställda pausserveringar

Har du köpt pausservering till Åbo filharmoniska orkesters inställda konserter? Då kan du ta kontakt med Konserthusets Catering.

Konserthusets övriga konserter

Arrangören ansvarar för de övriga konserterna i Åbo konserthus.
Följande konserter har flyttats till hösten:
Jaakko Saariluoma 14.3, flyttas till 19.9 kl. 20
Jari Sillanpää 21.3, flyttas till 3.10 kl. 18
Muistojen bulevardi 4.4, flyttas till 1.11 kl. 15
Boney M 28.3, flyttas till 8.1.2021

Har du köpt pausservering till en av de övriga arrangörernas inställda konserter i Åbo konserthus? Då kan du ta kontakt med Konserthusets Catering.

Kundservice

Alla Åbo stads kundservicepunkter är stängda till och med 13.4 för att förhindra spridningen av coronaviruset. Det innebär att även Åbo konserthus Kulturbutik Ars Musica är stängd till och med 13.4.

Du kan ta kontakt med Åbo konserthus kundservice via telefon eller e-post.

Telefon: må-fr kl. 9-15
Tel. (02) 262 0333
kulttuuri.myynti@turku.fi

Nätkonserter

Vi spelar för er på nätet! Åbo filharmoniska orkester alla tidigare och kommande nätsändningar hittar du på adressen tfo.fi/live.

Följa Åbo stads nyheter om coronavirusets: 

Åbo ständger funktioner enligt statsrådets riktlinjer

Åbo stad: Coronaviruset - aktuell information och instruktioner