Ändra textens storlek:

Återbetalning av konsertbiljetter

Uppdaterad: 12.8.

Läs här för aktuell information och instruktioner om byte av biljetter eller återbetalning.

Vi informerar om eventuella förändringar och uppdateringar och följer aktivt med coronavirusläget. 

Byte av biljetter till ÅFO:s konserter och återbetalning av konsertbiljetter

Vi tar kontakt med kunder som har köpt biljetter till inställda konserterna.

Åbo filharmoniska orkester erbjuder sina kunder möjligheten att byta redan köpta biljetter till presentkort eller du kan även anhålla om att få tillbaka pengarna för biljetter till inställda konserter till och med 5.6.2020. 

1. Byt biljetten till ett presentkort

Presentkortet är giltigt i 12 månader efter inköpsdatum. För bytet behöver vi beställarens namn, uppgifter om konserten, konsertdatum och platsinformation samt en postadress för postningen av presentkortet. Du tar väl kontakt med vår kundtjänst kulttuuri.myynti@turku.fi eller 02 262 0333. Vi svarar i telefon vardagar mellan kl. 9-15.

2. Begär återbetalning

Om du har köpt din biljett på Konserthuset, gör så här:

Om du har köpt din biljett på Konserthuset och vill att pengarna betalas tillbaka, fyller du i en blankett för återbetalning (på finska). Länken leder till återbetalningsblanketten med instruktioner för hur du fyller i blanketten.

Om du har köpt din biljett i Lippupistes nätbutik eller försäljningspunkt, gör så här:

Du kan ansöka om återbetalning av pengarna via den här länken: https://web.lippu.fi/palautus/

Biljetterna kan även returneras tillsammans med kontaktuppgifter och kontonummer till adressen:
Lippupiste Oy / ”Konsertens namn” palautus
Kalevantie 2 (B-talo)
33100 Tampere

Försäljningspunkterna behandlar inte överhuvudtaget återbetalningar för tillfället. På grund av den stora mängden återbetalningar kan det uppstå fördröjningar i behandlingen av återbetalningen.

3. Inställda pausserveringar

Har du köpt pausservering till Åbo filharmoniska orkesters inställda konserter? Då kan du ta kontakt med Konserthusets Catering.

Konserthusets övriga konserter

Arrangören ansvarar för de övriga konserterna i Åbo konserthus.

Begär återbetalning

Om du har köpt din biljett på Konserthuset, gör så här:

Om du har köpt din biljett på Konserthuset och vill att pengarna betalas tillbaka, fyller du i en blankett för återbetalning (på finska). Länken leder till återbetalningsblanketten med instruktioner för hur du fyller i blanketten.

Om du har köpt din biljett i Lippupistes nätbutik eller försäljningspunkt, gör så här:

Du kan ansöka om återbetalning av pengarna via den här länken: https://web.lippu.fi/palautus/

Biljetterna kan även returneras tillsammans med kontaktuppgifter och kontonummer till adressen:
Lippupiste Oy / ”Konsertens namn” palautus
Kalevantie 2 (B-talo)
33100 Tampere

Försäljningspunkterna behandlar inte överhuvudtaget återbetalningar för tillfället. På grund av den stora mängden återbetalningar kan det uppstå fördröjningar i behandlingen av återbetalningen.

Har du köpt pausservering till en av de övriga arrangörernas inställda konserter i Åbo konserthus? Då kan du ta kontakt med Konserthusets Catering.

Kundservice

Du kan ta kontakt med Åbo konserthus kundservice via telefon eller e-post.

Telefon: må-fr kl. 9-15
Tel. (02) 262 0333
kulttuuri.myynti@turku.fi

Följa Åbo stads nyheter om coronavirusets: 

Åbo stad: Coronaviruset - aktuell information och instruktioner